Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

Tankar om hur det är och det som varit

Av Sara - 26 juli 2016 04:39

[Bild]

Ännu en fin dag. En dag att minnas när jag sitter där i höstmörkret och funderar över meningen med livet.
Vi tog (som alltid) sovmorgon. I den här familjen är vi nattugglor och morgontrötta ~ allihopa. Vi kom iväg till stranden först vid kl 18. När människor börjar packa sig hem för middag, så kommer vi med termos, filt och böcker. Familjen tvärtemot...haha! Det var perfekt temperatur och vi gick till "vår strand", där vi är helt i avskildhet.
Jag satt länge länge och bara andades och njöt av att bara vara. Ett sånt där ögonblick då man känner sig helt harmonisk och att man älskar livet. Jag känner sällan så faktiskt. De korta ögonblick jag känner just den lyckan är lätträknade.

Efter att ha ätit senare middag än övriga Svenssons, så begav vi oss till stugan, som vi lånat ut till Dannes barn och deras mamma.
Jag är oändligt tacksam över den goda relation vi har med henne idag. Det är ALDRIG barnens fel att föräldrarna valt att inte leva ihop och det ska aldrig någonsin drabba barnen negativt. Nu vet jag att det är långt ifrån så enkelt och jag vet även av erfarenhet att en bra relation med god kommunikation kräver hårt arbete från båda parter.
Jag försöker att tänka på vad jag tyckte om hos mitt ex och får ibland anstränga mig för att se hans goda sidor. Vi är och har alltid varit alldeles för olika. Det behöver inte vara någon nackdel att det är så. För oss blev det så väldigt tydligt när vi fick barn och blev en familj. Jag ville leva det lugna familjelivet, medan han ville leva kvar i det gamla med krogen mest varje helg. Jag tänkte att det går väl över. Men det gjorde inte det och vi gled bara längre och längre ifrån varandra.
Jag var inte någon trevlig partner i slutet av vår relation. Något jag idag ångrar, men tyvärr inte kan göra ogjort. Jag vet att det berodde på att jag inte kände att jag dög och att jag vid den tiden hade otroligt låg självkänsla. När man inte mår bra och inte känner att man räcker till blir man ingen bra partner och jag var inget undantag. All min kraft och styrka använde jag till att vara en så bra mamma som jag bara kunde, med de förutsättningar jag hade. Jag tror att jag lyckades ganska bra med den biten ändå. Ändå ligger alltid det dåliga samvetet där djupt inne i bröstet och skaver. Aldrig nöjd. Jag har nog aldrig träffat en mamma med rakt igenom gott samvete när jag tänker efter. Huvudsaken man gjort sitt bästa och det man trodde var rätt. Hade jag fått barn idag (gammal, klok och vis) så hade jag gjort och tänkt annorlunda. Jag hade inte varit lika hård emot mig själv. Vilat mer och städat mindre. Slutat att försöka vara alla till lags.
Ja, det är lätt att vara efterklok.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 26 juli 2017 06:29


Den fruktansvärda magsmärtan var gallstenar. En gallblåsa fattigare vaknar jag upp till en ny dag på ett sjukhus i mellersta Sverige. Avdelning 15. Jag har under några dygn bevittnat saker jag hade önskat att jag både sluppit se och höra. Det...

Av Sara - 20 juli 2017 08:09


Långt mellan inläggen här ~ som alltid. Men nu drabbades jag helt plötsligt av en längtan efter att skriva av mig lite. Jag har sedan jag sist skrev hunnit arbetsträna på en strulig Korttidsavdelning och även avslutat arbetsträningen på egen begä...

Av Sara - 15 mars 2017 01:08


Allt är inte sockersött, fjäderlätt, rosenrött allt går inte som en dans idyllen brister någonstans allt är inte mys och pys gulle-dig och fredagsmys allt går inte som på räls nog händer det att tårar fälls bråk och tjafs och hårda ste...

Av Sara - 15 mars 2017 00:33


Hej hopp! Jag är värdelös på att uppdatera. Det händer ju just inget i mitt liv och jag har då inget att skriva och dela med mig av. Jag startade denna blogg som en liten dagbok för mig själv. Att skriva är terapi för mig och har alltid varit. I...

Av Sara - 29 december 2016 08:20


Ser mellan klädsnurrorna på Lindex, du möter min blick men vänder bort den lika snabbt igen. Du. Du som går där på andra sidan snurran med paljettblusar utan att säga hej. Du som visste allt om mig. Du som jag skrattade med när livet var som mör...

Presentation


En gråmulen dag i maj 2012 på Sahlgrenska förändrades mitt liv för alltid. Jag skriver här om min resa, mina tankar och upplevelser då och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards