Alla inlägg den 7 april 2016

Av Sara - 7 april 2016 02:02

Våren är på antågande jag blir glad i kropp och själ. Skyndade mig att ta fram utemöblerna och göra lite vårfint på balkongen. Satt mig sedan med en kopp kaffe och nya numret av Amelia och bara njöt. Svinkallt i luften med så varmt när solens strålar värmde på ansiktet.
Tänk att vi lever i mörker och kyla under så många månader. Sedan blir vi som galna kor på grönbete när solen äntligen visar sig. Man vet ju att tiden är så kort. Så mycket ska hinnas med. Det ska "livsnjutas" så mycket det bara går. Sen ångesten vid midsommar, när tjälen knappt gått ur marken och man hör någon säga: "Nu går det mot mörkare tider igen."
Mörkare tider?! Jag har ju inte ens hunnit krängt på bikinin för att ta ett dopp!! Sen ska det grillas, drickas Rosé, bjuda hem vänner, sola och bada. Inte konstigt att sommaren kan kännas kravfylld också. Man hinner inte med riktigt. Var det bara det här liksom?

Den här sommaren är helt oplanerad. Vi får ta det som det kommer. Det är svårt att planera något när man inte vet om man är på benen.
Förra året hade vi bokat en vecka på ett jättefint hotell i Marmaris. Jag blev sängliggande några dagar innan (diskbråck) In i det sista visste vi inte om jag skulle kunna följa med. Tillslut beslutade jag mig för att göra ett försök. Jag minns knappt veckan.
Jag blev tvungen att ta Morfin.
Spenderade stor del av veckan på rummet med tv, böcker och tidningar.
Familjen kom upp med min mat på rummet. Resan var betald och jag tänkte att jag kan ju lika gärna ligga där och vara dålig som hemma. Vi hade en jättefin lägenhet med AC, så mig gick det ingen nöd på.
Några dagar var jag vid poolen och njöt av solen och atmosfären jag med. I år är det så oroligt ute i världen, så vi får se vart det bär iväg.

Jag har tagit tag i vikten (nu igen)
Jag har lagt på mig 10 kg under min sjukskrivning och det är god tid att försöka bli av med dom nu.
Jag kör kickstart med Slanka, som är shakes i goda smaker. En sk "Very low calorie diet"
Jag har gjort det förr och det passar mig så bra att börja så.
På en vecka har jag gått ner 4 kg.
Snabba resultat i början peppar ju till att fortsätta kämpa. Sen är det ju ett stort plus att jag äntligen hittat något som smakar gott och inte är en pina att dricka. De som lyckas få i sig Nutrilett och Naturdiet är för mig hjältar. Jag har sällan smakat något så äckligt. Konsistensen är hemsk, smaken är kemiskt konstgjord och massa vidriga klumpar som inte löses upp. Men smaken är som baken ~ delad. Det verkar ju sälja bra.
Nu ligger jag med två spinnande katter vid fotändan. Jag är så lycklig över att vi kan ha katter, då barnen är allergiska. I fjol fick vi höra talas om den Sibiriska katten, som många allergiker tål. Vi åkte till ett testhem och barnen tålde rasen. Det är knappt man kan tro att det är sant!
Nu är vi lyckliga ägare till två sibiriska kattpojkar. Att leva med djur är fantastiskt. Så mycket kärlek det bor i en liten katt och vad kloka de är. Katterna har varit till så stor glädje för mig under min sjukskrivning.

Presentation


En gråmulen dag i maj 2012 på Sahlgrenska förändrades mitt liv för alltid. Jag skriver här om min resa, mina tankar och upplevelser då och nu.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards